Bekijk 5 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei GT 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Debierkoning 23-10-2022

Prima watch super accu duur

Geschreven voor: Huawei GT 3

Prachtige smartwatch gekocht nadat ik de Samsung galaxi4 2 dagen gehad had deze trug gebracht omdat de accu 2 keer per dag opgeladen moest worden deze huawei kwam met de accu op 14 dagen volgens de beschrijving uit heb hem nu 2 dagen en heeft pas 40 procent gebruikt van de 100 procent heeft uur updates staan bij werken en twee nachten gebruikt met de slaap modus aan hard slag meting contunu aan en meet geregeld zuurstof gehalte dus klasse enigste nadeel er zit geen Wife op dat is wel jammer is wel wat lastig te installeren maar is toch gelukt slaap modus werkt prima neemt zelfs het snurken op al met al watch is aan tebevelen.

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Hoop afbeeldingen watches
  • Mooi leer bandje

Minpunten

• Geen wifi
  • Omslachtig installeren

ThomasB83 31-03-2022

Watch GT3

Geschreven voor: Huawei GT 3

De smartwatch zelf ziet eruit als een “normaal” horloge door de RVS kast en leren band. Qua afwerking is het dik in orde en qua dragen is het net als een “normaal” horloge. Het gebruiksgemak is super, je arm draaien en het OLED-scherm gaat aan en door daarna de bovenste knop in te drukken kun je heel makkelijk door het menu scrollen. De onderste knop staat in mijn geval gekoppeld aan training en kun je zelf toewijzen aan andere apps binnen de smartwatch. Het OLED-scherm zelf is zelfs in het volle licht goed af te lezen en de bediening gaat erg vloeiend. Via het instellingen menu (of door het scherm met je vinger 2 sec aan te raken) kun je zelf snel de wijzerplaten aanpassen naar je eigen stijl en zijn het er niet genoeg kun je er ook nog genoeg installeren via de Huawei Gezondheid app.

De apps in de Watch GT3 zoals hartslagmeting, SpO2-meting, huidtemperatuur en slaaptracking heb ik in mijn geval alle 4 aan staan en daardoor gaat het horloge ruim een week mee, gebruik je deze ook met sporten is dat iets korter. De apps zelf zijn duidelijk afleesbaar op de smartwatch, je kan hier makkelijk door bladeren d.m.v. rechts naar links te vegen. Voor de slaaptracking krijg je een uitgebreid rapport in de Huawei Gezondheid app onder andere m.b.t. je diepe slaap, lichte slaap, REM-slaap en de continuïteit van je slaap. Allemaal erg duidelijk.
Ook bevat de Watch GT3 veel sportmodi waarvan ik er zelf een paar gebruik en geven alle info goed weer.

Vanuit de Huawei Gezondheid app kun je ook makkelijk andere apps installeren, helaas zijn dit er nog niet erg veel (maar hoeveel apps heb je nodig?), wat handig is (als Hue gebruiker), is dat je de Hue Essentials app kunt downloaden voor de Watch GT3 in combinatie met de app Hue Essentials app op je mobiele telefoon (gedownload via Huawei AppGallery) en kun je snel de verlichting en scenes bedienen.

Het installeren gaat echt super snel, de Huawei gezondheid app downloaden en starten, het horloge aanzetten en de telefoon vraagt om verbinding te maken. In mijn geval haalde deze gelijk een update binnen en nadat deze was geïnstalleerd kon ik met het horloge aan de slag.
De Watch GT3 is in het dagelijks gebruik een erg prettige smartwatch door zijn functies. Als deze (in mijn geval) na een week leeg is, is deze binnen 2 uur weer volledig opgeladen en dat is erg fijn.
Het geluid tijdens het bellen is duidelijk verstaanbaar en ook de ontvanger kan je duidelijk horen.
Word je gebeld en komt het niet uit, kun je snel en makkelijk 1 van de voor ingestelde berichten sturen.
De meldingen van o.a. WhatsApp, Outlook en Twitter zijn duidelijk leesbaar en geven voldoende info. Via de Huawei Gezondheid app kun je zelf aangeven welke meldingen je zelf wil laten verschijnen op de smartwatch.

Pluspunten

• Accuduur
  • Gebruiksgemak

Anneke 31-03-2022

Verbetert de Huawei Watch GT 3 Elegant mijn leven?

Geschreven voor: Huawei GT 3

Het Huawei Watch GT3, ziet er erg mooi uit “elegant chic”. Je kunt zien dat dit een dure gadget is die de tradities van klassieke horloges erft. Ik ben dol op mijn Apple Watch, maar ik moet toegeven dat het naast de Huawei Watch GT 3 eruitziet als kinderspeelgoed. En ja, natuurlijk is er een Apple Watch in een gouden kast en kun je dezelfde gouden band kopen, maar het effect gaat verloren vanwege de vormfactor.

Het Huawei Watch GT 3, 42 mm model in de elegante gouden kast met een stijlvolle gouden band, valt een beetje aan de grote kant (het horlogekast). Zelfs in de “dames” maat 42 mm. Dus als je niet van grote horloges houdt, is dit niets voor jou. Iemand stak de draak met me door te zeggen dat de Watch GT 3 enorm is en er niet goed uitziet op mijn hand. Ik ben het er niet mee eens. Grote horloges zijn nu eenmaal in de mode. Dit is ook niet zomaar een horloge, het is een slimme gadget die profiteert van een groter scherm. Ik had in ieder geval geen problemen met de maat. Het horloge is ook niet bijzonder dik (er zijn veel grotere analogen) en is licht genoeg.

Gedurende buitentrainingen levert het Watch GT 3 een overvloed aan gegevens zoals: tempo, afstand, duur, stappen, ritme, calorieën, trainingsbelasting en in het geval van hardlooptrainingen kun je zelfs concurreren met een virtuele sparringpartner.
Na 6 dagen intensief gebruik komt de batterijduur eindelijk bijna tot zijn einde. Zelfs 4 dagen intensief gebruik is al erg goed voor een smartwatch!

Ik voeg hieraan toe dat het Watch GT 3 tegen vocht beschermd, dus je kan er zelfs mee zwemmen en 50 meter duiken. De kwaliteit van de riem (een Milanese loop) is van hoge kwaliteit. Het wordt bevestigd met een magnetische "klinknagel". Persoonlijk zou ik geen milanese loop kopen. Het is logisch voor als je zakelijke pakken/avondjurken draagt of een baan waar 'casual' zakelijke outfits de norm zijn. Maar zelf ben ik best informeel. Ten tweede train ik bijna elke dag en loop ik sinds kort een tot twee keer per week hard. Een stijve metalen band voor iemand die een veel actievere levensstijl heeft dan mezelf lijkt mij geen optie. Het is niet praktisch om te gebruiken. Desalniettemin is het heel makkelijk om de riem te verwijderen en te vervangen. Extra banden kunnen apart worden gekocht.

HET VONNIS:
De Huawei Watch GT 3 Elegant heeft niet alleen mijn leven verbeterd maar waarschijnlijk ook verlengd.

Toen ik het horloge voor het eerst droeg, ging ik met mijn vriend naar een plaats waar het ongeveer tien tot vijftien minuten zou duren om van de parkeerplaats naar de locatie te lopen. Dit hebben we tien dagen gedaan. Het voelde heel goed om te zien dat het horloge me bleef vertellen dat ik mijn doelen had bereikt. Toen waren de tien dagen voorbij en het horloge bleef me vertellen dat ik mijn doelen niet had bereikt. Ik was vastbesloten om ze opnieuw te raken. Dus heb ik een van de 100 trainingsmodi (18 professionele en meer dan 85 extra) gedownload. Over het algemeen is er alles wat je nodig hebt. Van de beschikbare oefeningen kan ik me bijvoorbeeld buiten hardlopen, wandelen, hiken en zwemmen herinneren. Daarnaast is het mogelijk om gepersonaliseerde trainingsplannen te maken in de Huawei Health-applicatie op basis van de analyse van de fysieke conditie van de gebruiker. Vanaf dat moment heb ik nieuwe sporten uitgeprobeerd, beter gegeten en over het algemeen voor mezelf gezorgd. Mijn hartslag in rust is met bijna tien slagen gedaald en mijn gewicht met zo'n drie kilo..

Pluspunten

• Fitness tracker
  • Bluetooth
  • Lange batterijduur
  • Elegant chique uitstraling
  • Waterbestendig

Minpunten

• Beperkt trainingsgegevens exporteren

Monique 30-03-2022

De Huawei WATCH GT 3 goud - Die wil je!

Geschreven voor: Huawei GT 3

De Huawei WATCH GT 3 elegant gold - Die wil je!

Wat een gave smartwatch is dit. Dit horloge heeft alles. Alle ingrediënten voor een functionele smartwatch, maar dan met de looks van een super elegant horloge! Daardoor is deze ook mooi te combineren met je eigen sierraden. Ik heb al veel complimenten ontvangen over het horloge. En het bandje draagt ook heel lekker.
Ook over de prestaties van het horloge ben ik erg te spreken. De batterij gaat lang mee en is super snel weer opgeladen. Het horloge is heel compleet. Uiteraard kan je al je sportprestaties goed monitoren, tot en met complete wandel- en hardloopprogramma’s. Ik heb ervaren dat het horloge ook heel nauwkeurig is en een goeie satelliet verbinding heeft. Daarnaast zijn er nog veel meer mogelijkheden. Het horloge kan je temperatuur en hartslag bijhouden en registreert je slaap. Dit alles is ook heel makkelijk terug te vinden in de app.
Daarnaast kan je ook bellen via dit horloge. Hele vergaderingen of lange gesprekken zou ik niet aanraden, maar ideaal voor een snel belletje. Daarbij is zowel de beller als de gebelde super goed te verstaan. En mocht je je telefoon nog wel eens kwijt zijn zoals ik; je kan je telefoon ook makkelijk bellen. Ideaal! Kortom, ik ben heel tevreden over dit product en als je op zoek bent naar een functioneel én elegant horloge: doen!

Pluspunten

• Gaaf design
  • Nauwkeurig
  • Draagt prettig
  • Multifuctioneel

j********@g******** 30-03-2022
  • Product gekregen

Mooi balans tussen smart watch en sport watch

Geschreven voor: Huawei GT 3

De Huawei GT 3 is voor mij perfect, het heeft precies wat ik zoek van twee werelden: een sport watch/fitness tracker en een smart watch. Uitgerust met alle sensoren die je van de huidige generatie wearables mag verwachten: zuurstofgehalte, hartslagmeting, stressberekening en huidtemperatuur. Met al deze sensoren komen er allemaal gave data in de app die ik zelf erg leuk vind om bij te houden maar voor de fanatieke sporter ook echt kan bijdragen aan een betere planning van trainingen.

Ik begin bij de app: Huawei Health. Het heeft een heldere interface en geeft direct zicht op de data die ik wil zien: aantal stappen, hoe heb ik geslapen afgelopen nacht, een grafiek voor de hartslag, etc. Via de Playstore is er een verouderde versie te vinden maar via bijvoorbeeld APKmirror kan je altijd de laatste versie vinden. Gebruikers van een Huawei mobiel hebben deze issue niet, die kunnen altijd de laatste versie via de Huawei AppGallery ophalen.

Ik heb de GT-3 Active -een versie gericht op sport- met een prettige rubberen (fluoro-elastome) polsband. Ik heb de 46mm variant maar de GT 3 bestaat ook in de 42mm variant, die is iets lichter en kleiner maar gaat ook wat minder lang mee omdat er logischerwijs een kleinere accu in zit.

Behalve de bovengenoemde sensoren heeft het horloge ook een microfoon en een speaker. Dit kan je gebruiken om te telefoneren en werkt verrassend goed! Ik zou er niet een uur mee door een drukke winkelstraat mee gaan bellen maar voor een korte call is het perfect, zo hoef je niet je mobiel uit je zak te halen. Dat is prettig voor in de sportschool bijvoorbeeld.

Op het horloge zelf kan je apps installeren hoewel het aanbod momenteel nog zeer beperkt is geeft dit wel mogelijkheden voor de toekomst.

Met wat omwegen kan je Strava koppelen en krijg je je Google Maps directions direct op je smartwatch te zien. Dit is natuurlijk precies de functionaliteit die je van een smartwatch wil zien; taken overnemen van je mobiel zodat je die in je zak kan laten. Koppelingen met Google Fit en Apple Health zijn ook mogelijk.

Op het horloge zelf kan je verschillende Watch Faces kiezen, voor sommige moet je betalen maar binnen de categorie gratis is genoeg te vinden. Desnoods kan je ook zelf een foto uploaden (kat, kinderen of favoriete auto), Zodra je mijlpalen haalt op een aantal stappen krijg je leuke animaties te zien op je horloge, een incentive om nog nét even die paar extra stappen te zetten.

De app komt met een heel programma voor hardlopers, starters, gevorderden of zeer ervaren lopers. Zo kan je hele schema's aanroepen, je progressie bijhouden, krijg je herinneringen en incentives. Echt heel goed gedaan dit.

Voor lange wandelingen of mooie hardlooptochten is het leuk om je routes bij te houden. De Huawei GT 3 heeft GNSS-ondersteuning (navigatie) van alle grote satelliet constellaties: GPS, Galieo, Glonass, BeiDou en QZSS, respectievelijk van Amerika, de Europese Unie, Rusland, China en QZSS is zeer lokaal voor Japan en zal je waarschijnlijk niet gebruiken. Nu werk ik dagelijks met satellietdata dus voor mij leuk uit te zoeken hoe accuraat dit horloge is. Hij gebruikt dual band, dus twee frequenties, voor de navigatie en is uiterst accuraat! Zowel buiten op het grasveld als in de stad. Metingen heb ik uitgevoerd in Den Haag en op vakantie in London. Afwijkingen waren nihil en het horloge ziet constant voldoende satellieten voor een goed signaal. Prachtig om te zien!

De techniek zit goed in elkaar. De sensoren werken snel en accuraat, de GNSS-techniek werkt goed en ook over het OLED-beeldscherm ben ik zeer te spreken. Dit is buiten in de zon nog steeds goed af te lezen, heeft de juiste grootte en zorgt ervoor dat het toestel lang doet op een acculading: gemiddeld komt ik er 12 tot 13 dagen mee uit, dan raak ik wel echt de 2% aan. Let wel: dit is met 3x tot 4x per week sporten met navigatie aan en dag en nacht álle sensoren op constante meting. Je kan ook de interval voor metingen verlagen, dan gaat 'ie zeker 14-16 dagen mee. Zeer indrukwekkend!

Ik vind dit persoonlijk een echte aanrader. Als laatste enkele verbeterpunten van het horloge:
Slaapberekeningen zijn zeer uitgebreid maar wel wat onoverzichtelijk. Wellicht is het horloge daar ook wat voor aan de grote kant. Mijn vriendin vindt het bijvoorbeeld niet zo prettig als ik zo een groot horloge draag in bed maar dit zijn persoonlijke afwegingen. Verder hoop ik op wat meer apps in de gallery en wat meer instellingen in de Huawei Health app zelf.

Pluspunten

• Prachtig leesbaar OLED-scherm
  • Lange accuduur
  • Veel sensoren met accurate data
  • GNSS is zeer accuraat
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Slaapberekening wat onoverzichtelijk
  • Huawei Health app overzichtelijk maar basic

m******@o********** 29-03-2022

Licht maar stevig

Geschreven voor: Huawei GT 3

Huawei GT3 Elegant heeft mooi design met mooi, helder scherm met rijke kleuren (amoled scherm). Licht maar stevig ,en makkelijk te bedienen via de touchscreen en ook via de twee knoppen aan de rechterzijde.
Je kan met de watch muziek luisteren, bellen via Bluetooth, meldingen ontvangen (maar reageren op de melding is nog heel beperkt), slaaptracking, beweging, hartslag, stressmeter, (huid)temperatuurmeter, SPO2 meter, stappen… etc.
Het horloge heeft enorm veel uitgebreid sportactiviteiten en dat is fijn (maar het is lastig om de juist sport snel te vinden).
De watch kan tussen 10 en 14 dagen mee met normaal gebruik.

Pluspunten

• elegant mooi design
  • huid temperatuur meten
  • Gps tracking
  • lang battarij-duur

Minpunten

• App gallery biedt weinig apps van derde.
  • reageren via de watch melding heel beperkt.

Vulcan75 28-03-2022

Prachtige smartwatch

Geschreven voor: Huawei GT 3

it is een review over de Huawei Watch GT3 Elite. De Elite versie heeft een 46mm rvs kast met saffier glas welke naadloos op de kast aansluit.
Alleen al het doosje van de Watch straalt uit dat hier een prachtig sieraad voor je pols in zit. Het horloge is erg mooi en strak afgewerkt. Ook de rvs schakelarmband is met zorg ontworpen en straalt kwaliteit uit en is vrij eenvoudig op maat te maken.
Normaal gesproken heb ik het niet zo op zulke bandjes. (vaak blijven er haren tussen de schakels klem zitten) Maar bij dit bandje is dit absoluut niet het geval.
Het horloge is eenvoudig te koppelen aan de HUAWEI Gezondheid-app op je smartphone.
Behalve klok kijken heeft heeft horloge veel extra functies. Zo meet deze de stappen, hartslag, saturisatie, slaappatroon, stress en nog veel meer. Alles werkt lekker vlot, swipen of via de knopjes. Het scherm is zelfs in volle zon nog goed af te lezen.
Bij talloze sportactiviteiten kan je gemonitord en begeleid worden. Er zit ook GPS ingebouwd. Een wandeling, jogging of fietstocht bijvoorbeeld kan je op je telefoon terugzien. Helaas wordt Strava niet rechtstreeks ondersteund, maar via een omweg (App Health Sync) is dit wel mogelijk.
Pas na 11 dagen redelijk intensief gebruik (incl. 's nachts om) zat de batterij op 10%. Dus met ietsje minder intensief gebruik is 14 dagen zonder opladen echt mogelijk.

Pluspunten

• Elegant
  • zeer goede accuduur
  • veelzijdig

Minpunten

• Strava enkel via omweg

Stephanie Hamming 24-03-2022

De watch GT3 meer dan een horloge

Geschreven voor: Huawei GT 3

Ik kon niet wachten om het horloge in ontvangst te nemen. Het doosje, de beschrijving en het oplaadkabeltje zit allemaal netjes verpakt! Het horloge voelt stevig maar ook zeker licht aan en is makkelijk op maat te maken! Het scherm werkt super snel en is erg duidelijk en helder. Ook de installatie verliep soepel, wel was het even wennen hoe het allemaal werkt. Er zitten verschillend opties op, zoals een hartslagmeter, saturatiemeter, slaapmeter, een GPS positiemeter en daarnaast kan je ermee bellen via Bluetooth. De batterij die erin zit gaat lang mee, ik kon het horloge ongeveer 1 week gebruiken (vele opties aan) ook het opladen is binnen 1,5 uur gepiept.
Naast alle genoemde opties zal ik vast nog het één en ander vergeten zijn, dit horloge zit bomvol opties! Het is zeer uitgebreid horloge. De Huawei GT3 is meer dan alleen een horloge! Het is een bomvolle gadget!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Lange batterijduur / snel opgeladen
  • Allemaal verschillende meters
  • Via Bluetooth bellen
  • Mooi design, makkelijk opmaat te maken

Minpunten

• Je kan niet betalen via het horloge

i***********@h********** 23-03-2022

Mooi, elegant & chique smartwatch ??

Geschreven voor: Huawei GT 3

Ik heb de Huawei GT3 Elegant mogen testen i.c.m mijn Huawei P30 Lite gsm die synchroniseert met de Huawei Health app. De naam doet écht zijn eer aan. Het is een mooi, elegant, fijn, licht & makkelijk te bedienen smartwatch met 'n chique uitstraling met hoog draagcomfort, je voelt 't haast niet! Het heeft een magnetisch bandje, wat comfortabel sluit\zit. Mooi, helder, kleurrijk & makkelijk te bedienen touchscreen scherm, met enorm veel keuze aan wijzerplaten. Uitgebreid menu\apps: makkelijk & eenvoudig, maar toch uitgebreid instelbaar. Vele verscheidene functies; muziek, bellen via Bluetooth, meldingen, slaaptracking, beweging, hartslag, stressmeter, (huid)temperatuurmeter, SPO2 meter, menstruatiecyclus, ademhalingsoefeningen, weer, maancyclus, +100 activiteiten, stappen, water drinken, barometer, timers\alarmen etc. Keuze uit verschillende schema's; hardlopen, gewicht, slaap etc om je gezondheid te verbeteren. Super fijn! Enigste wat ik mis, is dat ik de activiteiten niet gesynchroniseerd krijg met de Decathlon app en niet met MyFitnessPal. Maar alles is wel handmatig in te voeren.

Pluspunten

• lichtgewicht & comfortabel
  • gemakkelijk te bedienen\gebruiken
  • eenvoudige installatie\setup
  • goede kwaliteit & materiaal
  • batterij intensief gebruik 4 dagen, 1u laadtijd

Minpunten

• niet met alle apps te synchroniseren

SuusH 13-03-2022

Mooi horloge, veel complimenten

Geschreven voor: Huawei GT 3

Het is een heel mooi horloge en ik heb er veel complimenten over gehad! Hij werkt heel fijn en de feedback die je krijgt van het wieltje is rustgevend. Het horloge past mooi om mijn pols en de magnetische sluiting werkt prima. Naar verloop van tijd moet je hem wel weer even strakker maken want hij kan makkelijk verschuiven. Met slapen merk ik amper dat ik hem om hem. Al met al een mooi horloge!

Pluspunten

• Mooi/elegant
  • Feedback wieltje
  • Licht, merk niet dat ik hem om heb
  • Je kan bellen

Minpunten

• Moest zoeken naar aanpassen start
  • Trilt 2x ipv 1x als je moet bewegen, verwarrend